tisdag 6 november 2018

Oktoberfest

På mitt nya jobb finns det en personalförening som är väldigt aktiv. I mitten av oktober anordnade de en Oktoberfest för alla anställda. Tyvärr var det bara 60 st som anmälde sig. Det är tydligen lite för att vara Gävle Energi. Vi är 11 st på min avdelning och jag och två kollegor, de som jag har kommit närmast anmälde oss. 

Jag och Åsa beställde klänningar från Partykungen. Jag blev jättenöjd med min. 
Festen började kl 19, innan dessa träffades vi tre hemma hos Åsa och fixade iordning oss och åt och drack gott. Åsa hade fixat massa gott.
Festen hölls i ett av våra stora garage på jobbet. De hade dukat upp långbord, gjort dansgolv och ordnat med trubadur och liveband. Det bjöds på buffé. Innan maten var det mingel och efter maten var det musikquiz och sen dans. 

Jag hade en fantastiskt rolig kväll, jag dansade lite styrdans, men satt mest och pratade med massa olika människor. En fest är ju ett utmärkt tillfälle att lära känna lite fler människor på jobbet. Vid 23:30 började det yngre gänget att prata om utgång och frågade om jag ville följa med. Och jag tackar ju aldrig nej till det, så jag följde med. Kände egentligen ingen, men det löste sig hur bra som helst. Hade en superkul fortsättning på kvällen på barnen Helt Enkelt, där vi var kvar tills det stängde. 

Det blev lite senare och lite mer alkohol än vad jag hade tänkt, men det var det helt klart värt :-) Jag hade så roligt så jag glömde helt bort att ta bilder, det blev bara två på hela kvällen och det var en selfie och en ölsejdel. Hur coolt är det inte att mitt jobb har ölsejdlar med våra logga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar