tisdag 9 oktober 2018

Bröderna Halldin 16/9

Och så har ännu en helg passerat. Vi har haft en jättebra helg.
Vi började lördagen med ett besök på stan. Vi köpte nya gardiner till vardagsrummet, petrolfärgade sammetsgardiner. Så snyggt blev det. Hade beställt ett par mörkblåa på nätet, men när de väl kom upp så såg de svarta ut. Blev riktigt besviken, men de jag köpte på Hemtex blev ännu bättre.


På stan köpte jag en klänning som Didrik valde till mig. Gillade den inte alls när han pekade på den, men han ville så gärna att jag skulle prova den så jag gjorde det och den var superfin på. 

Efter lite snabb lunch på stan åkte vi hem och gjorde ett ryck i trädgården. Marcus jobbade på som bara den. Vi fortsatte trädgårdsarbete även på söndagen, men blandade det med kompishäng. Vädret har visat sig från sin bästa sida och det har varit riktigt härligt höstväder hela helgen.










I eftermiddag var det simskolstart för Didrik. Han kämpar på i pingvinen. De har gått på simskola med skolan två gånger i veckan i två veckor och jag tror att det har hjälpt för jag tyckte att det såg ut som att han hade tagit ett stort steg framåt i utvecklingen. Vi borde verkligen åka till badhuset och bada med båda barnen. Tänkte skriva oftare, men det är fel, för vi gör tyvärr aldrig det. Men det är något vi borde ta tag i. Vi älskar ju att bada allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar