söndag 20 maj 2018

Gävle energi

Jag är en människa som väldigt ofta målar upp en bild över hur saker och ting ska bli, på både gott och ont. Oftast blir det som jag vill, men ibland inte och då kan jag bli grymt besviken.

I höstas gjorde vi en omorganisation på jobbet och då började jag fundera på om det var dags att ses sig om efter ett nytt jobb. Inte för att jag inte trivdes utan mer för att det kanske var dags. 

I mitt huvud målade jag upp en bild av hur det dök upp en controllertjänst på ett kommunalt bolag och att jag sökte den, fick komma på intervju och att de snabbt bestämde sig för att det var mig de ville ha. Jag såg framför mig hur skönt det skulle bli att säga upp sig och hur mailet skulle se ut som informerade mina kollegor om att jag hade fått nytt jobb. 

Och exakt så här blev det. 

Efter sommaren börjar jag som Business controller på Gävle energi. Det kommer bli en stor utmaning, men samtidigt precis det jag vill göra. Det kommer krävas betydligt mer av mig samtidigt som det kommer ge mycket mer pengar i plånboken, vilket så klart alltid är trevligt. 

Jag ser verkligen fram emot att börja där, men det känns ändå lite läskigt och pirrigt. Har ju trots allt varit på samma ställe i snart 9 år, men på olika tjänster. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar