söndag 10 september 2017

Kavat

Herregud vad mycket kläder och skor barnen behöver inför hösten och vintern. Som tur är kan Love ärva det mesta efter Didrik, men det blir en del inköp till honom också.

Didrik har fått nya skalkläder från Polarn och pyret. Den här gången köpte jag marinblå så att de inte blir smutsiga direkt. Det kändes lite tråkigt, men det blev jättefint på. Skalkläderna var verkligen inte billiga, men hade 20 % rabatt, så sparade 300 kronor. Det bästa av allt var att Mormor betalade hela kalaset. Didrik hade även vuxit ur sina regnmössor. Det hittade jag på rean, mer än 50 % rabatt. Didriksons så klart. Vinteroverallen från förra säsongen hoppas jag att han kan ha, åtminstone en del av den här säsongen.





Sen behövs det massa skor; vattentäta gympaskor, fodrade gummistövlar och vinterskor. Hittade ett erbjudande om Tag 3 betala för 2, så jag slog till. Trots det fina erbjudandet landade kalaset på 1500:- De har vi inte fått hemma ännu, men jag hoppas att de blir bra. I år blev det Kavat för hela slanten. Vi har ju kört Viking ett tag till Didrik och vi har varit jättenöjda, men jag blev lite snål när det var så mycket som skulle köpas. Viking är trots allt ca 150:- dyrare per par. Kavat hade vi till Didrik när han var mindre och det har vi till Love nu också, och vi har alltid varit jättenöjda med dem också. Så jag tror att det blir bra. Vill inte ha svarta skor, så det blev de här snygga färgerna. 


Till Love har vi kompletterat det han ärver efter Didrik med ett fodrat galonset, i turkost och cerisrosa och ett par tunt fodrade Kavatkängor, likadana som han hade i våras. Hittade det begagnat så det blev inte så fasligt dyrt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar