måndag 29 maj 2017

A walk down memory lane

I torsdags förmiddag åkte vi ner till Sthlm. Vi parkerade på min gamla gata. Didrik har den senaste tiden frågat mycket om vart jag bodde när jag var liten och vart jag gick på föris och i skolan. Så jag tyckte att det var dags att visa honom mina kvarter. Vi lekte lite i lekparken precis utanför mitt föräldrahem.



Vi hade tagit med Didriks cykel, så han fick cykla runt. Riktig nostalgi för min del och så roligt att få visa honom. 
Vi gick förbi mitt föris och sen till en stor parklek jag lekte mycket i som barn.





När det började närma sig lunch åkte vi ner till Spånga och åt varsin Spångamacka och barnen delade på en barnpizza.


Sen ville barnen från landet åka tunnelbana. Varför lägga dyra pengar på museum och nöjesparker när man kan åka fram och tillbaka med tunnelbanan för 60:- för hela familjen.



Sen till dagens höjdpunkt; middag tillsammans med mina två äldsta tjejkompisar och deras familjer. Det blir ju lite galet med fem barn under 6 år, men härligt också! Det var så roligt att ses igen, var alldeles för länge sen sist! 

Vi åkte mot Gävle vid 20:30. Barnen somnade nästan direkt, sov hela vägen och när vi kom hem var det bara att lyfta över dem till deras sängar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar