onsdag 11 februari 2015

Dagens Didrik 11/2

Vilken fantastisk känsla det är att lilla D är sig själv igen. Han vaknade 5:20. Jag kröp ner bredvid honom i hans lilla säng och vi somnade om båda två. Marcus var tvungen att väcka honom vid 6:45, då var jag redan på väg till jobbet. 

Lämningen på föris gick hur bra som helst. Han var tydligen lite reserverad när de klev in, men så hörde Marcus hur Didriks favoritfröken sa till någon Hör ni jag tror att Didrik äntligen är tillbaka. Och så kom Johanna, Lena och Tyra springandes. Didrik blev överlycklig och sprang in tillsammans med Tyra och hade knappt tid att säga hej då till Marcus.

Jag hämtade Didrik vid 14:30. Dagen hade gått hur bra som helst! Fröknarna var lite förvånade över hur bra det hade gått med tanke på att han har varit borta i  2,5 vecka. De tyckte att han hade blivit så liten. Och han har nog gått ner nästan 1 kg i vikt så det är ju inte så konstigt. Men så mycket som han äter nu så borde han snart vara ikapp igen. 

Jag och Didrik åkte buss ner på stan på eftermiddagen och mötte Marcus. Didrik var till frisören. Även det gick som en dans på rosor. Han satt snällt i Marcus knä hela tiden. Det tog 15 minuter den här gången och det blev jättebra! När han var så duktig fick han en Hot Wheels motorcykel. 

När vi kom hem åt han middag, 3 skivor falukorv och massa pasta. Nu känner vi igen vår matglada solstråle :-) 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar