måndag 4 februari 2013

Blocket

Jag tror aldrig att jag har köpt något på Blocket förut, men den här veckan har jag köpt fyra saker. Baby- och barnsaker är verkligen något man kan fynda på Blocket. Babysaker används ofta inte så länge eller inte så mycket så det är ofta fräscht.

Jag har köpt en bärsele från Babybjörn, en grind från Kiddyguard och en lära-gå-vagn från Brio. Halva priset på bärselen och grinden och vagnen fick jag på köpet. Grinden var oanvänd och bärselen och vagnen i riktigt fint skick.

Jag är lite av en barnvagnsnörd. Jag älskar barnvagnar. Jag förstod ganska tidigt att jag ganska snart skulle vilja ha en till vagn. Det finns ingen ultimat vagn. Den vi köpte i somras är en jättebra shoppingvagn; lätt och supersmidig att köra. Men den har inget gung, vilket gör att det är så där att köra ute nu på vintern och på ojämna underlag. Den är väldigt stum, speciellt med vinterdäcken. Så idag var vi och köpte en begagnad Emmaljunga Classic Sport. Det är en vagn med fyra fasta lufthjul och bra gung. I och med att det är en Emmaljunga så kan vi klicka på både liggdelen och sittdelen som vi redan har. Vi köpte den av en tjej på Brynäs. Vi promenerade därifrån och hem och den nya vagnen är en dröm att köra på ojämnt underlag. Och den rullade väldigt lätt oxå. Men på Ica var den inte lika rolig att köra.

Jag har fått över Marcus på min sida. Han håller med om att det är bra att ha två vagnar och han är nästan med på att vi behöver en resevagn i höst när vi ska utomlands.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar