söndag 3 januari 2010

HAppy New Year

Nu är jag åter i stora staden och Internetvärlden efter några härliga dagar i Gördalen tillsammans med min älskade, Maria, Marie, Christoffer och Kitty.

Veckan inleddes med att jag äntligen fick min nya mobiltelefon som jag beställde på luciadagen, en HTC Tattoo. Jag är sjukt nöjd. Rekommenderas varmt till alla som ska köpa mobiltelefon. Det tar dock ett litet tag att vänja sig med att ha en touchskärm, men nu är det helt fantastiskt!

Jag och Marcus tog Lill-Audin och körde mot Gördalen i tisdags eftermiddag. Det tog sin lilla tid att åka dit, men vid 20-tiden var vi äntligen framme. Då hade vi dock gjort några pit-stops, bland annat i Sälen, för att titta på ett par nya skidor till mig, men de hade inte min storlek så det blev inget inköp... Efter vägen var det som kallast -29,5 grader... Det är skönt att veta att Lill-Audin tar sig fram även i det arktiska klimat som vi tydligen lever i...











När vi kom fram stod middagen på bordet och väntade på oss, tack kära vänner. Kvällen innehöll spel av alla olika slag... Det belv en sen kväll, kom inte i säng förrän vid 01:30, men det hindrade inte mig, Marcus och Maria från att kliva upp kl 07:30 och åka till Trysil där skidåkning väntade... Det var -20 grader i dalen. DEt var tur att man hade dubbla underställ, nyinköpt fleecetröja och Buff och hjälm på sig, annars hade man frysit ihjäl. Solen sken dock från klarblå himmel och ju högre upp i skidsystemet vi kom desto varmare blev det. Åkning var riktigt bra, så det var jättekul att åka... Vid lunch som kom Marie och Christoffer också till Trysil. Vi grillade korv tillsammans, sedan gav vi oss ut i backarna igen. Vi gjorde dock missen att åka till Hoegegga, den delen som är längst ned i dalen, där var det snorkallt. Allt frös, till slut kunde jag inte röra mina läppar ordentligt. DEt kändes som att jag hade sprutat in silikon i läpparna... Det blev inte så många åk på eftermiddagen efter som vi tappade känseln i i princip alla kroppsdelar. När vi kom tillbaka till stugan så väntade en välförtjänt öl och varm bastu på oss.

Nyårsafton bjöd också på skidåkning, på Fulufjället, även det i Norge. Dock var vi inte riktigt lika inspirerade denna dag, så det blev inte så många åk. Jag hann dock med att göra en rätt snygg vurpa... Det var några som envisades med att vi skulle åka i lössnön, och det är inte riktigt min grej...


Nyårsaftonskvällen bjöd på mycket god mat och mycket dryck och otroligt trevligt sällskap! Dock blev det inte så sent för min del... Jag slocknade i soffan vid 3-tiden... De andra fortsatte festen några timmar till...



Nyårsdagen var som vanligt en väldigt lugn dag. Vi såg en hel del filmer, mysigt...



Igår satte jag och hjärtat oss i Lill-Audin och styrde vår kosa mot Gävle igen. Vi gjorde ett stopp i Sälen, och nu har jag ÄNTLIGEN köpt nya skidor. Det blev ett par Völkl Estrella, de är hur snygga som helst, och jag tror att de kommer gå som ett spjut i backen. http://www.volkl.com/ski/attiva/skis.php Vi träffade mor och far i Malung, där vi åt lunch och hämtade upp Nille. Mamma och pappa har varit kattvakter i en vecka och det har gått alldeles utmärkt. Nille är den snällaste katten av alla...


Nu är vi återigen i Gävle och har fått en ny familjemedlem, Nelson. Mer om det kommer i ett eget inlägg... Nu är det snart dags att krypa ner i sängen, då verkligheten bankar på dörren exakt kl 06:50 imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar