måndag 28 januari 2019

It's begining to look a lot like Christmas

På jobbet så julpyntades som bara den. Fick lite klistermärken att sätta upp på min kontorsdörr.

På några kollegors rum gick de all in.
Godishörnan på ekonomiavdelningens våning. 
Det bjöds på en fantastiskt god julfrukost, som mer var som ett helt julbord. Tur att man inte åt frukost hemma den dagen.
Vår innergård pyntades med en fin och stämningsfull ljusjulgran.
Jag hade mitt medarbetarsamtal på ett café och då blev det julmust och lussebulle. Medarbetarsamtalet gick för övrigt superbra! 
Hemma köpte jag lite ny utebelysning. Vi har tydligen varit så bra på att rensa så att alla slingor vi hade förra året är borta. 
Vi hade julklappsbyte och julfika på jobbet några dagar innan jul.



Från arbetsgivaren fick vi ett presentkort hos ett företag där man kan välja bland massa olika gåvor. Jag beställde ett lyxigt kit med handdukar.
I vår matsal spelades julmusik och brasan var "tänd"
Det firades Lucia på både förskolan och skolan. På förskolan gjorde de som förra året. De filmade luciatåget så fick vi föräldrar kolla på en film när vi hämtade barnen. Didriks klass hade Luciafika dagen efter lucia. Då var vi föräldrar välkomna och titta när barnen sjöng julsånger. De var så duktiga. Didrik som aldrig har varit något för att sjunga tidigare, kunde alla sånger och klämde i för kung och fosterland. Det har verkligen varit bra för Didrik att börja skolan!

Fröknarna på förskolan fick varsin liten julklapp, en ljuslykta fylld med lite godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar