onsdag 23 januari 2019

Födelsedagsresa

När jag fyllde 35 ville jag resa bort. Vi hade tänkte åka med kompisar, men det var så många som inte kunde, så vi bestämde oss för att göra en parresa istället. 

Marcus skulle få bestämma destination och göra det som en överraskning, men jag kunde så klart inte hålla mig borta. Det blev Estland och kurorten Pärnu. 

Vi flög till Tallin en torsdag morgon. Hämtade ut en hyrbil och körde ca en timme till Pärnu. Marcus hade bokat in oss på ett jättefint SPA-hotell, Hedon Spa och hotell.



Vi kom dit på eftermiddagen. Började med att checka in och fick ett jättefint rum med havsutsikt. Tyvärr hade vi jättedåligt väder hela resan, men det gjorde inte så mycket.


 Efter incheckning tog vi på oss träningskläderna och tog en promenad på strandpromenaden.

Sen var det dags för middag. Marcus hade bokat bord på Villa Wesset. Marcus jobbar ofta i Estland och då är han är i Pärnu så han har rätt bra koll på stället.

Vi åt en fantastiskt god trerättersmiddag för nästan inga pengar alls.




När vi vaknade dag två var det min fördelsedag. Vi började med bubbel till frukost. 
 Sen hade jag bokat in en pedikyr på SPA:t. 



Vi tog bilen till stan och gick i affärer. Vi köpte lite presenter till killarna och jag provade några klänningar till en fest som vi skulle på i december. 

På eftermiddagen hade vi bokat in varsin helkroppsmassage. Det var SÅ skönt, även fast jag var lite obekväm med att det var en lite udda kille som masserade mig.

 Efter massagen var vi duktiga och gick ut och sprang. Det gick rätt tungt och jag fick ont i ett knä, men det blev 4,5 km iallafall.
 På kvällen ahde Marcus bokat bord på Pärnus finaste restaurang, den låg på vårt hotell. Maten var verkligen magisk och det var hur många rätter som helst.










Sista dagen hann vi med en härlig hotellfrukost och en snabb promenad innan det var dags att köra till Tallin och flyga hem igen. Det var verkligen en magisk miniweekend. Precis vad vi behövde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar