fredag 25 januari 2019

Bröderna Halldin 9/12

I fredags var jag och Didrik på Adventsdisco i Lillhagsskolans matsal. Den här gången hade Didrik tyvärr ingen kompis med sig, men han träffade några som han gick på förskolan med. Didrik verkar inte vara så brydd av att inte ha någon att hänga med hela tiden. Vet inte riktigt om det är bra eller inte. Det är scouterna som anordnar discot och det var större scoutledare där som lekte med barnen. Didrik hängde med dem och var utomhus rätt länge och lekte kull. Han ville inte alls åka hem när klockan var över 20. Men då var det dags att åka hem till Love som hängde med farmor. Marcus var på julfest med jobbet.
På söndagen var vi på kalas hos Doris och Hedvig. Killarna var så fina i sina kalaskläder!
 Doris, 8 år, hade fått världens läckraste jumpsuit. Jag sa lite skojsamt att Tänk om den fanns i min storlek. Då sa Johanna att den var från storbarnsavdelningen på Lindex och att de brukar finns upp till storlek 170. Jag blev så sugen att jag åkte ner på stan och kollade på Lindex och mycket riktigt fanns den i 170 och jag kunde verkligen inte motstå den. Jag måste kolla efter mer kläder på barnavdelningen.
På kvällen garnerade vi våra pepparkakor. Det var riktigt roligt. Älskar verkligen att barnen blir större och att vi kan skapa nya traditioner med dem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar