lördag 7 mars 2015

Dagens Didrik 7/3

Helgen börjar bra! Didrik sov nästan 12 timmar inatt och vaknade kl 7. Eftersom Marcus inte kom hem förrän kl 23 från jobbet igår så gick jag upp med Didrik. Han var en riktig solstråle.

Kl 10:30 åkte Didrik och Marcus på barnrytmik på stadsbiblioteket. Jag stannade hemma och tog hand om tvätt, disk och matlagning. Inte jätteroligt, men nödvändigt. Didrik och Marcus däremot hade riktigt roligt.

Efter att Didrik hade sovit åkte vi till leksaksaffären och köpte present till en ettåring. Didrik fick ett presentkort i födelsedagspresent. Han fick välja vilken bil han ville på affären. Gissa om han blev glad. Hade trott att han skulle ta en stor traktor eller lastbil, men det blev en liten BMW. Men den hade öppningsbara dörrar och motorhuv. 

Efter leksaksaffären tog vi en promenad i Hemlingby och tittade på hästar. Veckan har bjudit på några riktigt fina vårdagar, men tyvärr inte idag. Det blåste halv storm. 

Igår när jag hämtade Didrik på föris var han ute och hade varit ute i 1 timme. Solen sken från klarblå himmel och det var riktigt skönt ute. Vi mötte upp en kompis och hennes barn. Killarna lekte i nästan två timmar. De är riktigt busiga och drar iväg på egna äventyr i skogen. 

När vi kom hem fick Didrik vara ute själv på tomten i en minut medans jag packade in lite saker. Helt plötsligt ringer det på dörren. När jag öppnar dörren står Didrik där och ser lite skamsen ut och säger Mamma, jag puttade din cykel. Hur sött som helst! Cykeln hade bara ramlat mot förrådet så det var absolut ingen fara. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar