fredag 3 mars 2017

Magsjuka đŸ˜·

I mĂ„ndags förmiddag messade Marcus mig och berĂ€ttade att Love hade krĂ€kts tvĂ„ gĂ„nger pĂ„ förmiddagen. Som vanligt börjar man kĂ€nna sig konstig i magen direkt. Jag jobbade undan snabbt pĂ„ mĂ„ndagen och skyndade mig hem för att hjĂ€lpa till. NĂ€r jag satt pĂ„ bussen ringde Marcus och berĂ€ttade att Didrik ocksĂ„ hade krĂ€kts, i soffan. Love hade ocksĂ„ krĂ€kts en gĂ„ng till pĂ„ eftermiddagen. NĂ€r jag kom hem var Love pigg, men Didrik hade magknip och ville krĂ€kas. Han mĂ„dde illa resten av kvĂ€llen, men krĂ€ktes inget mer. 

NĂ€r barnen hade somnat Ă„kte jag tillbaka till jobbet och hĂ€mtade min dator. I tisdags jobbade jag hemifrĂ„n för att inte dra med mig nĂ„n smitta till kontoret. Skönt att kunna jobba hemifrĂ„n i sĂ„nna hĂ€r lĂ€gen. 

Tisdagen var lugn pĂ„ sjukfronten. Didrik mĂ„dde bra, men hade ingen matlust. Love fick diarrĂ©, men Ă„t lite bĂ€ttre Ă€n Love. 

I onsdags var jag pÄ konsultmöte i Sthlm hela dagen. Jag var extremt trött hela dagen och kÀnde mig lite konstig. NÀr jag kom hem gick jag och la mig och sov till och frÄn i sex timmar. Sen hade jag nÀstan 39 graders feber. Jag sov sen hela natten och vaknade mycket piggare igÄr. Men fick ÀndÄ sjukskriva mig frÄn jobbet. Magen var inte helt ok pÄ förmiddagen.

 Didrik har varit helt som vanligt sen i onsdags. Love dĂ€remot Ă€r fortfarande sjuk. Han kissar med stjĂ€rten och inatt hade han krĂ€kts igen. Dock kan det ha berott pĂ„ att han hostar mycket pĂ„ nĂ€tterna. Hur som helst sĂ„ ger det inte med sig i magen. Men han Ă€ter relativt bra och dricker massor, sĂ„ jag Ă€r inte speciellt orolig, men han har gĂ„tt ner i vikt. Tur att han hade lite att ta av frĂ„n början. Vi fĂ„r se hur helgen blir, men Ă€r han inte bĂ€ttre pĂ„ mĂ„ndag sĂ„ fĂ„r vi ringa hĂ€lsocentralen.

Jag, Didrik och Marcus mÄr iallafall helt bra nu. Jag har jobbat hemifrÄn idag, men har massor att ta igen. Blir jobb i helgen ocksÄ.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar