tisdag 17 april 2012

Sydney 5

 Idag har det som sagt spöregnat hela dagen, trots det så tog vi oss ner till Darling Harbour. Det är säkert supermysigt där om det inte spöregnar. Som tur är har jag och Marcus varsin regnponcho så vi kunde vistas utomhus trots spöregnet. Man ser inte riktigt klok ut, men tänk så praktiskt. Efter att ha varit i Darling Harbour i några minuter insåg vi att det skulle bli en inomhusdag, och varför inte spendera den på flera av Sydneys shoppingcentrum :-) Trots att inget är speciellt billigt här Down Under så har det shoppats ordentligt idag. Det finns väldigt mycket fina kläder här! Jag har hittat en superfin klänning till Josefin och Mikaels bröllop. Det var Love at first sight. Av en ren slump hittade vi en surfaffär som hade total utförsäljning, 50 % på allt :-) Jag har gått och suktat efter ett par surfarshorts från Hurley (likadana som MArcus köpte fast dammodellen) och en bikini från Rip Curl och jag hade sån tur att båda två fanns i ett exemplar var och det var i min storlek :-) Marcus köpte en rashguard och ett par shorts till. Vädret är som sagt inte det bästa här nere så jag fyndade även en kofta. Jag samlar på Thomas Sabo berlocker. Alla städer/länder som har en Thomas Sabo affär har en speciell berlock som man bara kan köpa där. Här i Sydney föreställer den berlocken Operahuset. Och som tur är har jag en underbar man som köpte den till mig :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar