fredag 13 april 2012

Adelaide 4

Nu är det fredag kväll här i Adelaide och imorgon bitti lämnar vi den här staden för att åka ut till Kangaroo Island, något som vi har sett fram emot sen vi bokade den här resan :-)

Igår var vi inne i stan och tittade i affärer, så klart blev det några inköp. Marcus köpte ett par superfina surfarshorts och jag köpte mig ett par mystofflor. Jag måste erkänna att jag köpte de mest för att få den fina påsen från affären :-) Ja, jag vet att jag är lite knäpp, men vad gör man inte när man samlar på fina påsar :-) Det blev inte så många fler inköp, allt är JÄTTEDYRT här i Australien. Det enda som vi kommer på att det går att jämföra med är Paris. Vi åt sushi igår kväll, för 40 AUD, 1 AUD är knappt 8 SEK. Ikväll åt vi thaimat på ett snabbmatställe för 23 AUD. Men idag gjorde jag iallafall ett fynd, en jättefin klänning för 25 AUD :-) Det är som sagt inte alls lika varmt här nere i södra Australien, framför allt inte på kvällarna, så igår kväll åkte långbyxorna på för första gången.

Idag har det var jättefint väder och lite varmare. Vi har legat på stranden ett tag och jag badade. Det var ett mycket snabbt dopp. Det kändes som att vattentemperaturen kunde jämföras med temperaturerna i Sverige på sommaren. Sen åt vi glass, Australien har fantastiskt god glass, och det finns hur många glasserior som helst :-) På eftermiddagen tog vi en promenad längs med havet och en bit ut från stranden så lekte en delfin :-) Ikväll har vi tittat på en fantastisk solnedgång och nu ska vi packa.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar