måndag 4 mars 2019

Renovering av gästrum

När barnen var i Dalarna med mormor och morfar under jullovet passade jag och Marcus på att renovera på gästrum/datorrum på nedervåningen. 

Jag kom på idén tidigt på hösten och för en gångs skull var vi inte överens om tapeterna. Jag ville ha den här tapeten som fondvägg och en gammelrosa på resten av väggarna, men det gick inte Marcus med på. 
Så det fick bli en annan som jag också föreslog, tillsammans med en grå metallictapet.
Några före-bilder.

 Marcus jobbade på bra med tapetseringen, som vanligt. Det som tog tid var golvet.





 Dagen innan nyårsafton hämtade jag barnen i Borlänge och passade på att köpa ett nytt skrivbord på IKEA.

Rummet blev superfint. Tanken är att vi ska ha det som sovrum i framtiden. Jag längtar redan tills vi kan flytta ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar