onsdag 14 januari 2015

Emmaljunga Buddy

Jag älskar verkligen barnvagnar! I torsdags hämtade vi hem vår 8:e vagn, en Emmaljunga Buddy. Det är en framåtvänd sittvagn med fyra fasta hjul som är superlätt, men ändå rejäl. Jag älskar den. Den är min nya promenadvagn och den är så skön att promenera med. Även fast det inte är lufthjul så funkar den hur bra som helst på alla underlag som jag har provat, och det fastnar inga stenar i hjulen heller trots att det är punkteringsfria hjul. Den här vagnen stannar tills Didrik inte åker vagn längre.

Vi köpte den begagnad av en tjej här i Gävle. Enligt henne är den använd fyra gånger och det tror jag på. Den ser helt ny ut. En ny sån här vagn kostar 2500:- och jag köpte den för 1500:-. Ett bra pris tycker jag.

Det bästa av allt är att man kan byta ut suffletten, så nu önskar jag mig en ny sufflett och en sittdyna som matchar.







Några dagar hade vi fyra vagnar här hemma igen, två för mycket. Men i söndags fick jag ändan ur vagnen och la ut två av dem på Blocket. En Brio Race som jag köpte för 350:- inkl en handtagsväska och myggnät och en Emmaljunga Scooter 2.0 som jag köpte för 400:- inkl myggnät. Igår, tisdag, sålde jag båda vagnarna utan tillbehör för 500:-/styck. Jag är sjukt nöjd! Brio har vi haft i över ett år och Emmaljungan i typ en månad. Känns skönt att tjäna på att använda barnvagnar :-) Det enda jag gjorde inför försäljningen var att tvätta dem och tvätta av chassina. Jag har inte lagt ned en krona på dem, förutom Blocketannonsen för 30:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar